Rozdávání radosti aneb radost z rozdávání (The joy of giving)

15:15



Už je sice nějaký ten týden po Vánocích, ale proč si ještě trochu nezavzpomínat. :)
Vánoce jsou svátky klidu a míru. Jsou to dny, kdy si připomínáme narození Ježíše Krista, dny, které trávíme se svou rodinou, s přáteli, s lidmi, které máme rádi. Trable a starosti házíme za hlavu, relaxujeme, bez výčitek se přejídáme a užíváme si volných dnů. A někde v pozadí za tím vším (pro někoho na 1. místě před tím vším), jsou také dárky.

Takže ještě jednou: Vánoce nejsou jen o dárcích, ano, říkám to znovu a stále dokola. Ale je mi úplně jasné, že kdo viděl na fotce tu hromadu zabalených dárků, kterou jsem měla letos pod stromeček připravenou já, ťuká si na čelo a podivuje se, jak něco takového vůbec mohu napsat. :))  Jen, abyste rozuměli - dávání dárků je taková moje nemoc, záliba, koníček -  a je úplně jedno, jestli jsou zrovna Vánoce, červen, říjen, úterý, pátek, ráno nebo 5 odpoledne. Kupuji, někdy i vyrábím, svým blízkým dárky, když se mi zrovna chce, když si na ně vzpomenu, když vidím věc, která mi k nim sedí - prostě dávám občas dárky JEN TAK, protože chci, protože si to ten dotyčný zaslouží, protože pro potěšení, protože miluji tu upřímnou radost, rozzářené oči a široký úsměv, no prostě protože proto. :)
Samozřejmě, že se většinou jedná jen o maličkosti! Ale přiznejte si to i Vy: Vám neudělá radost, když si na vás někdo vzpomene? Jen tak? :) Určitě ano a to nemusí ani kupovat dárek, úplně stačí, když Vám zavolá, napíše, někdy i úplně stačí, když se na Vás cizí člověk, třeba kolemjdoucí, hezky usměje.:) Radost se dá rozdávat mnoha způsoby. :) Stačí si najít způsob, jakým ji budete v novém roce rozdávat Vy! Co takhle zvolit: Úsměv pro všechny? :)

Pamatuji si, že když jsem začínala prvním rokem ve školství a dostala jsem svou první vlastní třídu, přivezla jsem všem 22 dětem dárek z dovolené v Paříži. Jéé, jak já je milovala. :)
Stačilo by možná jen poslat pohled nebo se na ně po návratu usmát, ale však víte, jak děti dárky zbožňují! :)

= Z úvodu je více, než patrné, že Giveaway se pro mne stávají neodmyslitelnou součástí mého blogu. :)  Zrovna minulý týden mi dorazily 3 balíčky s krásnými kousky do připravované únorové GA. Těšte se na ni. Bude to stát za to! ;)

No, ale zpět k tématu.. Začátkem loňského roku jsem si tak trošku předsevzala, že se umírním, jak s nákupy pro sebe (oblečení, bytové dekorace atd.), tak s nakupováním drobností pro ostatní, případně, když se neudržím, tak si vše pošetřím na narozeniny, svátky a Vánoce. Světe div se, ale první část mého předsevzetí dopadla na výbornou. Za půl roku žití v Německu jsem si nekoupila téměř NIC! :) A po návratu do Prahy jen pár věcí na sebe - do práce. Ovšem s těmi dárky pro ostatní to bylo trochu horší. Když jsem týden před Štědrým dnem objevila všechny ty ,,tajné schovávačky,, které jsem přes rok v pokoji vytvořila (právě tím - nechám to všecko až na Vánoce), byla jsem dost zděšená, kolik toho je. :) Uklidňovala jsem se alespoň tím, že oproti rokům předešlým, nakupuji teď dárky za nás oba, takže je patrné, že toho bude trochu víc. Větší rodina + víc přátel = víc dárků.

Avšak i já jsem letos musela být asi strašně hodná, protože, ač jsem čekala opravdu jen něco malého, dostala jsem spoustu krásných dárků. Knihy, něco na sebe, kosmetiku. Poukázku do wellness, ale taky do restaurace, ovšem nejlepší poukázka byla jednoznačně od mého sedmnáctiletého bratra. Neměl peníze na dárky, jelikož je všechny utratil za další vraky motorek, které nám tak akorát zabírají místo ve sklepě (já tomu samozřejmě vůbec nerozumím, protože to prý jednou všecko bude mít nevyčíslitelnou hodnotu a já jsem úplně blbá, že tomu nevěřím), věnoval nám všem vlastnoručně vytvořenou poukázku ,,sám na sebe,,! :D Vzhledem k lenosti mého bratra má tento dárek nevyčíslitelnou hodnotu. :)


Pro čtenáře, kteří neumí rozluštit tohle šílené písmo :D: překlad: Poukaz na hodinového manžela, zahrnuje: mytí auta, domácí práce a jiné nezbytnosti pro váš dům i zahradu. Poukaz je dobrý v tom, že to musím udělat bez výmluv. Lze uplatnit: 5x.

A v závěru to vše završil můj muž, který se vytasil s darem, jež mě naprosto ohromil. Krom oblečení a krásné peněženky na mne čekala pod stromečkem obrovská krabice. Rozbalovala jsem jako blázen, trhala provázky, papír, ovšem v ní další krabice a další a další a další.. Miluju překvapení!! Ale tohle? Už jsem si začínala myslet, že tam snad ani nic nebude, že to má být jen pokus o vtip, avšak v té nejmenší krabici byla obálka. Hm? Asi lístky do divadla? Ne?..ne.. Omyl..
Na přeloženém papíře bylo asi milion písmenek a tisíce informací, takže mi pěknou chvíli trvalo, než jsem se v tom všem zorientovala. :) Až mi došlo, že to bude nejspíš letenka.
Pak mi konečně padli oči na, pro mne, důležité údaje!
!! Praha (ČR) - Kuala Lumpur (Malajsie) -  Bali !! Březen 2016


Ani nevíte, jak moc se těším. :) Loňský březen na Floridě byl naprosto báječný!
Letos to sice bude takový více ,,batůžkový,, trip, než vloni, ale zase o to větší dobrodružství :) A Vy se můžete těšit zase na pár zajímavých článků z cest. :)

Také jste dostali nějaký cestovatelský nebo zážitkový dárek? Nebo snad něco úplně jiného? Nějakou maličkost, která Vám udělala velkou radost?  Jako třeba mě - pyžamo s oslíkem, krém od Kiehl´s, který jsem si přála nebo vymalovánky pro dospěláky.? :)


Já Tomovi udělala snad také radost jedním z dárků - a to -  naším novým společníkem na cesty. :)


Budu ráda, když mi do komentáře napíšete, zda na Vás pod stromečkem také čekalo nějaké velké překvapení nebo se Vám splnilo nějaké vánoční přání. :)

Mějte se a užívejte nového roku naplno!
Rozdávejte radost - jakkoliv - třeba jen pouhým úsměvem. :)

Více na:

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Musím uznat, že velmi pěkně napsané. Co se týče dárků, tak se taky vždy snažím rozdávat takové, u kterých mám jistotu, že toho člověka potěší a udělají mu radost. Například můj muž je hrozný blázen do letadel, tak jsem mu jako dárek k loňským narozeninám darovala možnost proletět se stíhačkou Byl z toho naprosto nadšený. :)

    OdpovědětVymazat

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe