Francie - Avignon, Châteauneuf-du-Pape, Mont Ventoux (Honeymoon)

9:29



Probuzení po ,,konečně,, dlouhém spánku v Avignonském apartmánu bylo příjemné a především o dost klidnější, než předchozí den. Tom vyskočil z postele a vyrazil běhat, zároveň tak prozkoumával zajímavá místa ve městě, která později shlédneme společně. Já jsem zatím připravovala snídani ze zásob, které na nás čekaly v lednici. :) Po snídani jsme si prošli centrum města, prohlédli památky, otestovali ne moc dobrou kávu v (zprvu dobře vypadající) kavárně.


K obědu jsme si pochutnali na slaném quiche a naprosto delikatesním ,, chlebu,, s francouzským plísňovým a kozím sýrem a ořechy, který jsme objevili v pouličním občerstvení a už na první pohled nás uchvátil výběr z mnoha druhů, ale hlavně vůně, která se linula kolem. Tu fantastickou chuť popsat nedokážu, tak alespoň foto. :)






Jelikož jsme na večer neměli zatím žádné ubytování, rozhodovali jsme se kam vyrazíme dál. V plánu na odpoledne bylo město Orange. Cítili jsme, že měst už jsme tak trochu přesyceni a z obrázků na webu se jevilo dost podobně jako Avignon. Rozhodli jsme se tedy, že vyrazíme zpět na jih k jezeru Étang de Berre a odpočineme si ještě u vody. :) Předpověď se zdála být dobrá. Zabookovali jsme si pěkný hotel s bazénem, kdyby náhodou voda v jezeře byla moc ledová, aby byla případná alternativa :) Všechno to znělo moc hezky. :) Bohužel ledová byla nejen voda v jezeře, ale čím víc jsme se blížili dolů na jih, tím studenější byl také vzduch, obloha zataženější a tak celkově ani krajina nebyla nic moc. Město, ve kterém jsme byli ubytováni, bylo dost mrtvé a voda v jezeře špinavá a studená jako led. Hotelový bazén sice krásný, ale vzhledem k počasí, byl spíše pro otužilce. Tom tam samozřejmě skočil hned večer a vlastně i druhý den ráno, když se vrátil z běhání. Já jsem si vystačila s velkou vanou v hotelovém pokoji. :) Jsem skromná. :D
Tento výlet na jih jsme vyhodnotili jako velký omyl. Ale tak, přece si od nějakého počasí nenecháme zkazit líbánky. Jelikož dny předtím byly dost uspěchané a nabité, rozhodli jsme se nakoupit si spousty dobrot, v 8 večer zalézt do postele, pít víno, mlsat a sledovat u toho  trapná vtipná internetová videa a plánovat cestu na další den. :) Musím uznat, že jsme se docela nasmáli a velmi nás mrzí, že jsme tuto hru nezařadili do programu na naší svatbě. Snad se naskytne ještě nějaká jiná příležitost a budeme si ji moct společně s našimi přáteli zahrát. :D
I když jakákoliv videa, která se vyskytují na fb a jiných stránkách neotvírám, tentokrát na mě vyskočilo toto a prostě si říkalo o to, klikni, klikni a tak jsem klikla. A dobře jsem udělala. Dlouho, opravdu dlouho jsem se od srdce tak nezasmála. :) Nemohu si to nechat pro sebe a doufám,že se mi podaří smíchem prodloužit život i Vám. ;) Minimálně, když si tam představíte sebe a Vaše přátele. :D


Kolem 8 ráno nás probudili paprsky slunce deroucí se do našeho pokoje balkonovými dveřmi. Konečně sluníčko.:) Tom, aby byla nějaká změna, vyrazil běhat a já chystala snídani. :D
Sluníčko sice svítilo, ale bylo chladno, takže jsme sbalili kufry a tradá zase nahoru do vnitrozemí. 



První zastávkou bylo  Châteauneuf-du-Pape. Překrásná oblast. Taková naše Morava, jen ještě o trochu hezčí. :) Navštívili jsme několik vinařství, vyšlápli kopec nahoru na vyhlídku, odkud byl krásný pohled na okolní městečka, vinice a také na horu Mont Ventoux, která byla podle plánu naší další zastávkou. 

Abych upřesnila proč zrovna toto místo. Na této hoře se jezdí závod Tour de France a Tomův velký sen je: také si ji jednou vyjet nahoru a sjet dolů. (Bohužel/(dík) kolo se nám do auta už nevešlo. :D Tak snad příště. ;) Na vrcholku hory byly 4 stupně a foukal takový vítr, že jsem se musela přidržovat dveří od auta, aby mě to neodfouklo. Ale ty panorámata. Ach ach :)





Poslední tečkou na mapě tento den bylo cca 4 hodiny vzdálené město Grenoble, kde nás čekala skvělá večeře a poslední noc v hotelu.
A v neděli už jen dlouhá cesta domů zpestřena zastávkou ve Švýcarském Bernu. :)

You Might Also Like

0 komentářů

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe