První Vánoce v USA, První Vánoce ve třech

18:54


V předešlém ČLÁNKU jsem se vám snažila vysvětlit, proč jsme nemohli odjet domů na Vánoce.
Až ve chvíli, kdy jsem se z toho takhle vypsala a článek zveřejnila, se mi podařilo se s tím vším nějak vnitřně vypořádat. 
Přestala jsem věřit na kouzelné vánoční skřítky, smířila jsem se s tím, že domů prostě neodletíme a zakázala jsem si kazit naše první společné Vánoce nadáváním na celou tuhle zapeklitou situaci.
Vánoce s rodinou budou, co by nebyly.
Jen o něco později.
Mamka říkala, že ze stromečku už sice sklouzávají ozdoby, jak má ohnuté větve dolů, ale že dokud z něj nespadne poslední jehlička, bude tam na nás čekat. :)

Vánoce ve třech ale přece také nebudou špatné.
3 lidi, to už je náhodou taky docela velká rodina. :)

A tak jsme v sobotu udělali bramborový salát, koupili plátek ryby, která vypadala alespoň vzdáleně jako kapr a užívali si vánoční odpoledne u pohádek.
Večer nás ještě navštívili přátelé. Přecpali jsme se jednohubek a podobných nesmyslů a po půlnoci padli do postele. Logicky jsme tedy zahájili Štědrý den lenošením v posteli.
V půl 11 jsme odjeli do kostela na Vánoční mši. Amálka byla už podruhé v kostelní školičce a moc se jí tam líbilo. :) Strašně se směje, když na ni lidi mluví anglicky.
Oni totiž Američani mluví na děti hrozně vtipně jak jakoby trošku šišlaj. :D





Po obědě jsme si zavolali s rodinou. Přes videohovor jsme s nimi šli ke stromečku, sledovali, jak  rozbalují dárky (máme 6-hodinový časový posun), a odpoledne jsme vyrazili na dlouhou procházku, která byla, co se amerických vánočních zvyklostí týče, opravdu velice přínosná.
Prošli jsme celý park, který máme kousek od bytu, a vyšli jsme v takové čtvrti plné moc hezkých domků.
Vánoční výzdoba byla povětšinou velice decentní. :D



Domů jsme se vrátili kolem páté, a to už poměrně hladoví.
Tom se tedy hned ujal obalování řízků.
Jenže...
Ač na Vánoce odsuzuji jakékoli jiné řízky než kapra, domluvili jsme se, že si každý uděláme ještě jeden masový řízek, abychom se pořádně najedli, když byl té ryby jen jeden kousek.
(Doma bych jedla samozřejmě pouze kapra.)
Tom si vyndal svůj vepřový řízek z lednice a ptá se mě, kde mám ten kuřecí, že ho chce obalit.
Můj kuřecí byl v mrazáku. :D
Ano, úplně jsem ho zapomněla vyndat. :D
Rozmrazovat ho někde nad horkou párou se nám nechtělo. (Mikrovlnku nemáme.)
A tak Tom sedl do auta a jel koupit čerstvé.
Přijel snad za hodinu a nemohl se přestat smát: ,,Tak já celej rok řikám, jakej debil může jet na Štědrej den nakupovat, že by všechny ty obchody měli zavřít, a pak jsem jedním z nich?" ,,A víš kolik takových nás bylo? Ta fronta měla snad kilometr!"
Já zatím nachystala stůl, svíčky a tak celkově jsem se snažila naladit co nejvánočnější atmosféru.
Večeře, rozbalování dárků a české pohádky.
Štědrý večer byl vážně krásný.
Ale doma je doma. :)



V USA je ale "hlavní vánoční den" až 25.12.
My jsme si to oslavili hezky počesku v neděli a na sváteční pondělí jsme byli pozváni k Tomovo kolegovi do Severní Karolíny (což je od nás přibližně 5 h autem).
Ráno jsme si tedy přivstali a vyrazili. Amálka zase skoro celou cestu prospala. Je to zlato.
Dorazili jsme někdy kolem druhé odpolední. Celá Jeffova rodina nás vřele přivítala.
Přijela i jeho dcera s manželem a dcerkou z Floridy. Ti jeli oproti našim pěti nekonečných dvanáct hodin.
Charlottka, ta nejmenší, je jen o měsíc mladší než Amálka, takže bylo veselo.
Slavnostní večeře byla fantastická!
Bylo několik chodů, z nichž každý připravoval někdo jiný. Každý člen rodiny se na večeři nějakým způsobem podílel.


Měli jsme sice v plánu přespat v hotelu, ale s Jeffem se nedalo moc diskutovat. A tak jsme nakonec svolili a nechali se ubytoval v pokoji pro hosty.
Amálce se tam moc líbilo. :)




Ráno nás ještě pozval na typickou americkou snídani do typického amerického snídaňového bistra. :)
Bezedné kafe a regulérní oběd - tak vypadala naše snídaně. :)


Před touhle dalekou cestou jsme se samozřejmě pořádně podívali do mapy, prostudovali autem dostupné destinace, přičetli k tomu, že má Tom až do 1. ledna dovolenou, a bylo víc než jasné, že 26. prosince se do Atlanty nevrátíme.

Pokračovali jsme tedy dál na sever!
Kam? To se už brzy dozvíte v dalším článku. :)

........................................................................................

Jen tak pro info, kdo nesleduje instagram (je 12.1. a my jsme stále ještě neoslavili Vánoce s naší rodinou v ČR).
Tak snad brzy ;)

Více na:
ale hlavně na

You Might Also Like

0 komentářů

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe